Ako môžete budovať dlhotrvajúce vzťahy so zákazníkmi

Predajné a marketingové úsilie, ktoré vynakladáte na získanie nových zákazníkov, stojí 5 až 25-krát viac, než je to v prípade udržania, takže ak ste schopní udržať klientov, ktorých ste pôvodne získali, a nechať ich, aby sa vracali, pomáha vám to znížiť množstvo peňazí, ktoré budete časom utrácať.

recenzce

Kľúčom je skúsenosť zákazníkov:keďže technológie sú čoraz sofistikovanejšie, spoločnosti v skutočnosti potrebujú pracovať tvrdšie a nájsť jedinečné spôsoby, ako využiť nástroje, pomôcky a stratégie na uspokojenie potrieb zákazníka. Spoločnosti, ktoré tak neurobia, strácajú zákazníkov: v skutočnosti 89% zákazníkov zmení podniky po zlej skúsenosti so značkou.
Jednoducho už viac nestačí pre spoločnosti vyrábať skvelý produkt alebo dokončiť spoľahlivý servis. Okrem transakčných skúseností hľadajú spoločnosti emocionálny zážitok vďaka čomu sa zákazníci môžu tešiť z odlišnosti.
Tu sú tri spôsoby, ako môžete vytvoriť zákaznícku skúsenosť, ktorá dlhodobo udrží vašich zákazníkov:

1. Preukázať skutočný záujem.
Od automatizovaných odpovedí na hlasovo zaznamenané správy až po chatovanie, mnohé z nástrojov, ktoré spoločnosti používajú na oslovenie potrieb zákazníkov, skutočne skončia odcudzením používateľov. Namiesto toho používajte údaje získané z dotazníkov alebo predtým zaznamenaných informácií špecifických pre zákazníka, aby ste prispôsobili svoje odpovede a spôsoby, s ktorými komunikujete. Tento typ personalizácie spôsobuje, že zákazníci sa cítia videní a vypočutí a výsledkom je dôvera a spojenie, ktoré je neoceniteľné.

2. Aktívne počúvať zákazníkov.
Je jasné, že je dôležité rýchlo reagovať na zákazníkov, to však neznamená, že musíte robiť všetko. Namiesto toho vyjadrite ľútosť, ak majú problém, a umožnite zákazníkovi, aby vám povedal, aké problémy zažíva, takže môžete situáciu zmeniť k lepšiemu. Týmto spôsobom budete mať proaktívny, otvorený prístup, ktorý bude určite pretrvávať v ich mysliach pozitívnym spôsobom.

porada

3. Zjednodušte si skúsenosti.
Dobrá zákaznícka skúsenosť nemusí byť zložitá. Pozorne sa pozrite na svoje podnikové procesy a zistite, čo môžete vynechať, aby ste mohli priamo riešiť potreby klienta.