Vedenie pracovníkov v akcii
Prečo? Keď sa správate k svojim ľuďom dobre – chyťte ich robiť veci správne, chválte ich, keď sa im darí, a presmerujte ich, keď vystúpia z cesty; keď ich povzbudzujete k tomu, aby priniesli svoje mozgy do práce a prijímali rozhodnutia – budú k vašim zákazníkom pristupovať dobre. Vaši zákazníci sa vrátia, povedia svojim priateľom o vašej spoločnosti a stanú sa súčasťou vašej predajnej sily. Spodná línia vašej spoločnosti sa zlepší a poteší akcionárov alebo vlastníkov.
Som taký veľký veriaci v služobnom vedení, že som stretol desiatky ľudí – generálnych riaditeľov, autorov, vodcov myšlienok a praktických vodcov – aby mi pomohol napísať knihu o tom. Servant Leadership in Action je zbierka esejí od dnešných špičkových expertov na vedenie zamestnancov, ktorá vysvetľuje nielen to, čo je služobné vedenie a čo robí pre dnešné organizácie, ale aj to, ako môžete implementovať túto osvedčenú vodcovskú prax vo vašej organizácii.
Chcete sa teraz dozvedieť viac o vedení sluhov? Tu sú tri spoločné otázky o tomto starom prístupe vedenia, na ktoré odpovedali traja prispievatelia knihy.
V priebehu rokov sa všetci lídri v Southwest Airlines snažili modelovať vedenie sluhov. Herb Kelleher, náš zakladateľ, viedol cestu jasne – aj keď si nemyslím, že vedel, čo výraz služobného vedenia znamenal, kým sme mu nepovedali. Už viac ako štyri desaťročia, Herb a ja sme povedali, že naším cieľom v živote ako vedúci predstavitelia spoločnosti Southwest Airlines je slúžiť našim ľuďom. Pre nás to znamená zaobchádzať s ľuďmi ako s rodinou.
Chceme, aby si každý z našich ľudí uvedomil, že majú potenciál byť lídrom. Môžu pozitívne ovplyvniť prácu a život každého, bez ohľadu na to, či sú v riadiacej funkcii. Takže sa snažíme najať vodcov, bez ohľadu na to, akú úlohu ich chceme naplniť. Celá naša filozofia vedenia je pomerne jednoduchá: správajte sa k svojim ľuďom správne a budú sa diať dobré veci.
Nielen, že slúžime a staráme sa o našich ľudí, ale povoľujeme im používať zdravý rozum a dobrý úsudok. Áno, máme napísané pravidlá a postupy a môžete sa na nich pozrieť, ale našim ľuďom hovoríme každý deň, „Pravidlá sú smernice. Nemôžeme sedieť v Dallase v Texase a napísať pravidlo pre každý jednotlivý scenár, do ktorého sa dostanete. Vy ste tam. Máte do činenia s verejnosťou. Môžete povedať, v akejkoľvek danej situácii, keď pravidlo by malo byť ohnuté alebo zlomené. Môžete povedať, pretože je to jednoducho správna vec v situácii, ktorej čelíte. “
Mali sme pilotov platiť za hotelové izby, pretože naši zákazníci vystúpili v rôznych mestách, než boli určené na noc, a piloti mohli vidieť ľudí, ktorí potrebovali pomoc. Nevolajú a pýtajú sa: „Je to v poriadku? Dostanú sa mi preplatené? “Robia tieto veci, pretože sú to ľudia, ktorých sú.
Vedenie sluhov a posilnenie vašich ľudí nie je mäkké riadenie. Je to manažment, ktorý nielenže dosahuje skvelé výsledky, ale vytvára aj veľkú spokojnosť ľudí pre zamestnancov i zákazníkov.